خداوند، ربا را نابود مى‏كند...
خاطره ها

 

 

يَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا ...(276- بقره)

خداوند، ربا را نابود مى‏كند...(276)

محاق در زبان عربی به حرکت ماه گفته میشود به اصطلاح

خدا در قرآن سیر مال ربوی را میگوید به تعبیری شبیه حرکت ظاهری ماه است

ماه از یک حلال باریک شروع میشود و بعد آرام آرام به رشد و کمال و اوج شکوفایی ظاهری خود میرسد و بعد مجدد به سوی نابودی خود حرکت میکند

اقتصاد و ساختار پولی بر مبنای ربا هم به همین شکل خواهد بود

یعنی شروعی به ظاهر رو به رشد و شکوفایی دارد اما نتیجه اش این خواهد شد که صاحب سرمایه که سرمایه اش را به گردش انداخت و به سمت دریافت کننده ی سرمایه ی سرمایه دار رفت سرمایه اش در این ساختار ربوی بدون اینکه ارزش افزوده ای که نتیجه ی کار حقیقی باشد سرمایه اش بیشتر میشود و وامگیرنده فقیرتر میشود و در هر گردش پولی و رفت و برگشت سرمایه از صاحب سرمایه به دریافت کننده ی وام سرمایه دار، سرمایه دار ثروتمند تر و وامگیرنده فقیر تر میشود

تا در نهایت به نابودی کامل وامگیرنده می انجامد

و این یعنی بحران اقتصادی که جز نابودی این ساختار ربوی هیچ راهی برای علاجش وجود ندارد

نابودی ساختار ربوی هم مساوی است با نابودی نظام سرمایه داری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

و نابودی نظام سرمایه داری یعنی نابودی نظام سلطه و سلطه گرانش

یعنی تحقق وعده ی الهی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

که حتمی است

دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شماره خبر: 764584 تاریخ انتشار: 1385/03/09 09:02

دکتر «ولفگانگ برگر» طی سخنانی در مرکز پژوهشهای مجلس: 50 درصد درآمد سالانه جهانی نصیب 300 خانواده می شود

یک اقتصاددان آلمانی طی سخنانی در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: نیمی از درآمد جهانی در وضعیت کنونی به حدود 300 خانواده می‌رسد و بقیه جمعیت 6 میلیارد نفری جهان نیز 50 درصد باقیمانده را به دست می‌آورند.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی مرکز پژوهشها دکتر«ولفگانگ برگر» رئیس موسسه «بیزینس رفرامینگ» آلمان و از طراحان و مدافعان نظام پولی بدون بهره که به همراه « فریدریش فون‌آش شون بک» برنده جایزه «هدایت دینامیکی» به ایران سفر کرده است، روز دوشنبه طی سخنانی در جمع تعدادی از نمایندگان مجلس، استادان دانشگاه و کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی در مرکز پژوهشهای مجلس با تشریح پیامدهای سوء ناشی از حاکمیت نظام اقتصادی مبتنی بر بهره در سرتاسر جهان گفت: در حال حاضر 587 نفرمیلیادر در جهان وجود دارند که در هر دو سال و نیم ثروت‌‌شان دو برابر می‌شود و به عبارت دیگر جریان پول از فقرا به سوی جیب ثروتمندان سرازیر شده است.

وی افزایش روزافزون ثروت سرمایه داران بزرگ را نتیجه حاکمیت بهره و بهره مرکب در نظام پولی دانست و گفت: در طول 20 سال (1975-1995) بدهی خارجی کشورهای جهان سوم 10 برابر شده و بدهی داخلی در آلمان که جزء کشورهای ثروتمند به شمار می‌آید 5 برابر و میزان بدهی‌های داخلی آمریکا 6 برابر شده است و این کشور هم اکنون در بدترین شرایط اقتصادی خود به سر می‌برد زیرا بدهی‌های این کشور در نتیجه جنگ عراق 400 میلیارد دلار افزایش یافته که به طور طبیعی این بدهی را همه مردم دنیا باید با کارکردن بیشتر بپردازند.

دکتر برگر در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت اقتصادی موجود را سبب قطع برنامه‌های حمایت اجتماعی و نیز کاهش دستمزد واقعی کارگران و حقوق بگیران دانست و افزود: مردم در همه جای جهان دولتها را تغییر می‌دهند به امید آنکه وضع بهتر شود در حالی که این شرایط ناشی از بد یا خوب بودن دولتها نیست و به همین دلیل آنها بدون تغییر نظام پولی حاکم بر جهان قادر به تغییر وضع موجود نخواهند شد.

وی استفاده از سیاست «پول روان» و بدون بهره را که طی سالهای 1150 تا 1450 میلادی در اروپا و پیش از آن در زمان حکومت سومری ها و عیلامی‌ها عصر پیامبری حضرت یسع (علیه السلام) در بابل و عیلام رایج بوده و سبب رشد و توسعه وشکوفایی‌ اقتصادی فراوانی شده بود، چاره ساز مشکل بنیادی موجود در نظام پولی و بانکی دانست و افزود: دانشمندی به نام «سیلویوگزل» طرحی ارائه داده که بر اساس آن دارندگان پول باید به جای دریافت بهره، بابت نگهداری و حبس پول مالیات و عوارضی را تحت عنوان «هزینه نگهداری پول» بپردازند که پیاده شدن این سیاست سبب افزایش تولید و اشتغال و نیز درآمد و رفاه جوامع خواهد شد چرا که در چنین حالتی افراد برای گریز از پرداخت جریمه نگهداری پول ترجیح خواهند داد که حتی با بهره صفر درصد پول خود را سرمایه‌گذاری کنند و از نگهداری آن بپرهیزند.

به گفته دکتر برگر بررسیهای به عمل آمده در آلمان نشان می‌دهد که به طور متوسط دستکم 40 درصد قیمت یک کالا با احتساب تمام زنجیره‌ها و چرخه‌های اقتصادی نصیب گیرندگان بهره و بهره مرکب می‌شود که این میزان در مورد آب 35 درصد و مسکن80 درصد است. بنابراین در نظام بدون بهره قیمت کالاها کاهش می‌یابد و قدرت خرید افراد بالا می‌رود.

وی در پایان با اشاره به سیطره قدرتهای پولی بر رسانه‌های مهم جهان گفت: کسانی که از بهره‌های بانکی سود کلان می‌برند مانع از انتشار هرگونه مطلب پیرامون نظام بانکی بدون ربا در رسانه‌های مهم و تاثیرگذار جهان می‌شوند.

 

ابتدا بحثی کاملاً علمی و برون دینی درباره ی ربا خواهیم داشت:

یک آلمانی می گوید، اگر ربا علمی باشد باید عملی باشد . {ادامه اش را لطفاً بادقت بخوانید!!!} می گوید اگر سرمایه ی ما تنها یک گرم طلا باشد و نرخ بهره هم پنج درصد باشد، معامله امکان پذیر نیست نه به این دلیل که یک گرم طلا مبلغی نیست بلکه به این دلیل که سود مورد مطالبه آن برای مدت طولانی در قدرت هیچ کشوری نیست .

در حالیکه اگر علمی بود عملی بود .

اما محاسبه سود پنج درصدِ یک گرم طلا: باید ابتدا ضریب رشد سالانه را پیدا کنیم و سپس آن را به توان مدت برسانیم. فرض کنید مدت زمان برقراری نرخ سود معامله برابر تاریخ مسیحیت باشد، یعنی دو هزار سال ؛ سود سال اولِ سرمایه ی( یک گرم طلا ) با سود پنج درصد، می شود 5% گرم . میزان رشد هم می شود تقسیم سرمایه سال دوم به سرمایه سال اول . سرمایه سال دوم مجموع سود و سرمایه است یعنی 5./1= 5% + 1 درصد حال سرمایه دوم را به اول تقسیم می کنیم: 5./1= 1÷5./1 یعنی سرمایه هر سال در 5./1 ضرب می شود .

برای دو هزار سال می شود 5./1 گرم به توان 2000. این عدد به توان دو هزار می شود : 39/2 با 42 صفر گرم طلا . کافی است سه صفر را کم كنيم و گرم به کیلو گرم تبدیل شود و سپس سه صفر دیگر کم کنیم و کیلو گرم به تن، یعنی 39/2 با 36 صفر تن طلا(2390000000000000000000000000000000000 تن طلا) .

حال فرض کنید که کل کره زمین از طلا باشد.

شعاع کره زمین حدود شش هزار کیلو متر است و حجم آن برابر است با 678240000000 کیلومتر مکعب که البته باید به متر مکعب تبدیل شود. و از آنجا که چگالی طلا 6/19 نزدیک بیست است برای بدست آوردن جرم زمینی که تماماً از طلا است آن را در 20 ضرب می کنیم .

با 21 صفر تن طلا 5648/13 = 20 × 7824/6

جرم زمینی که تمامش از طلا باشد برابر شد با 13564800000000000000000 تن

با تقسیم مقدار جرم سرمایه پس از دو هزار سال به مقدار جرم کره زمینی که تمامش طلاست متوجه می شویم که برای تأمین سود سرمایه 1 گرم طلا با نرخ بهره ی 05/0پس از 2000 سال نیاز به 176000000000000 تعداد کره ی زمین آنهم از جنس طلا داریم. (یعنی 176000 ملیارد کره ی زمین نیاز داریم)

یعنی اگر جمعیت بشر به ده میلیارد نفر رسید، هر کدام باید هزار کره زمین از طلا به صاحب سرمایه ی اولیه بدهند. و یا به عبارت دیگر اگر سود حاصل از یک گرم طلا با بهره پنج درصد را بين ده ميليارد جمعيت زمين تقسيم كنيم به هر كدام هزار كره زمين از طلا مي رسد

وقتي سود حاصل از يك گرم طلا با نرخ بهره پنج درصد چنین است پیداست اصل معامله چقدر خطرناک است و چنین نیست که اگر اسم ربا را عوض کنیم این امر می تواند عملی باشد یا می تواند علمی باشد . { رسول الله، امام صادق و دیگر ائمه، علنی شدن ربا را که طبق آیه قرآن حکم محاربه و جنگ با خدا را دارد را از نشانه های آخرالزمان برشمرده اند}

این آلمانی نتیجه می گیرد ربا غیر علمی و غیر عَمَلی است . چیزی که در نهایت غیر قابل اجراست از همان ابتدا غلط است .

. درهمِ اولِ ربا كه از هفتاد زنا در خانه كعبه با مادر و خواهر بدتر است چون سرآغاز دوشيده شدن ضعيف به وسيله قوي است كه منجر به هيچ شدن يكي و همه شدن ديگري ميگردد .

در مقاله ی بعدی به زودی ضمن ثابت کردن علمی و مستندِ این که تمام سیستم بانکداری جهانی امروز بر پایه ی رباست، تعیین خواهد شد که چرا همه ی کشور های جهان امروز بدهکارند به خصوص به صندوق بین المللی پول! آمریکا بدهکار ترین کشور جهان است و روسیه ، فرانسه، ایتالیا ، انگلیس و ... همه و همه بدهکارند اما به که، باید تعیین شود.

همه درباره گلد کوئیست کم و بیش چیزهایی شنیده اید و میدانید این یک پدیده ی جهانی است و می دانید طبقات بالای تمام شبکه هایی هرمی که در ایران پا می گیرند به خارج کشور منتهی می شود باید بررسی شود که رأس هرم در گلد کوئیست کجاست و این همه پول به کجا داردمی رود.

اکثر شما دوستان به احتمال فراوان می دانید چه قومی را خداوند در قرآن ربا خوار ترین قوم میدانند و حریص ترین قوم را خدا در قرآن نسبت به دنیا چه کسی معرفی کرده و می دانید سردمداران سیستم اقتصاد جهانی امروز چه کسانی هستند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 305
بازدید کل : 60095
تعداد مطالب : 139
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب